Loader
 

Hvorfor Graficus?

Nogle gange er det godt at være dum

Måske har I allerede teksten, budskabet og målgruppen på plads, eller måske skal opgaven startes helt fra grunden. Uanset om det er en håndværksmæssig dtp-opgave, en selvstændig tekst, der skal forfattes, en folder eller brochure, der skal layoutes, design af et produkt, udarbejdelser og udsendelser af nyhedsbreve, assistance med kommunikation på sociale medier – eller en hel kampagne, der skal strikkes sammen – så har jeg helt sikkert et godt bud på, hvordan vi henvender os til jeres målgruppe, og hvordan vi løser den forhåndenværende opgave. 

 

Daglig koordinering med f.eks. trykkerier, diverse teams og samarbejdspartnere, annonceindrykninger, udarbejdelser og opdateringer af hjemmesider og Facebook-annonceringer, udsendelser af nyhedsbreve m.v. går hånd i hånd i mit daglige virke. Jeg er udadvendt, informationsopsøgende, kontaktsøgende, serviceminded og resultatorienteret.

 

Hvorfor Graficus?

Nogle gange er det godt at være dum. I kender jeres organisation, jeres budskaber og jeres produkter ud og ind. Man kommer hurtigt til at sidde fast i den samme rille i forhold til kommunikationen. Jeg kommer med friske øjne og et friskt mindset og kan stille de dumme spørgsmål. Dem, som er indlysende for jer selv. Men det er ikke altid, at de er så indlysende for jeres kunder eller jeres samarbejdspartnere. Det giver klarhed og danner afsæt for helt nye veje, nye muligheder, ny kommunikation – og nye kunder.

 

Men kan man ikke fodre svin med grafiske designere?

Det ville i givet fald være en mindre pæn ting at gøre, men jo; der er noget om snakken. Der er mange grafiske designere rundt omkring, men måske ikke så mange, som også kan forfatte en tekst og som også har et strategisk afsæt. Det er vigtigt, uanset om vi taler kommunikation på SoMe, på hjemmesider og i nyhedsbreve eller i diverse trykt materiale. Grafisk design handler – også – om at få ting til at “se godt ud”. Men hvad betyder det nu lige? Æstetik er et relativt begreb, og supermarkedskæden Netto vil nok hellere signalere discount end eksklusivitet. Det handler om at kende sin målgruppe og at kommunikere i motiverende øjenhøjde.

 

Enkeltstående opgaver, løbende samarbejde eller fast freelance

Nu om dage er det nemt at komme i kontakt: Zoom, Skype, Teams m.m. har gjort hverdagen lettere i forhold til samarbejdsrelationer, der ikke nødvendigvis bor lige rundt om hjørnet. Jeg har kunder i hele landet, som jeg har kontakt med både online og i form af gammeldags fysiske møder. De fleste har jeg et løbende samarbejde med, og jeg kan også indgå som en fast freelance-kompetence. Måske mangler I en til at stå for jeres løbende e-mail markedsføring og nyhedsbrevsudsendelser, eller måske mangler I sparring og kreative indspark omkring jeres målgrupper og jeres generelle retning. Jeg har også erfaring med kommunikation, der har et underliggende politisk motiv – fx fra turismeerhvervet og robotindustrien.

Kunder i hele landet

Nu om dage er det nemt at komme i kontakt: Zoom, Skype, Teams m.m. har gjort hverdagen lettere i forhold til samarbejdsrelationer, der ikke nødvendigvis bor lige rundt om hjørnet. Jeg har kunder i hele landet, som jeg har kontakt med både online og i form af gammeldags fysiske møder.

FYN0%
JYLLAND0%
SJÆLLAND0%

Det er billigere at outsource end at ansætte

Det er billigere at outsource end at ansætte. I mange henseender er det også bedre. Jeg kommer med ny energi, gode idéer, fokuseret effektivitet på de specifikke opgaver, fordomsfri tilgang til fremgangsmåder – og nye måder at anskue markedsføringen og kommunikationen på.

 

Freelance markedsføringskompetence giver fleksibilitet i hverdagen – uanset om der er travlhed i marketingafdelingen, I bare trænger til nye input, har brug for en mindre og omstillingsparat og ekstern markedsføringsfunktion. Eller bare har en opgave, der skal løses her og nu.

Copywriting / Grafisk identitet / Lay-out
Hjemmeside design, kommunikation, grafik, tekst, koncept. copywriting