Loader
 

Grafisk identitet

Jeres visuelle identitet fortæller meget om jeres virksomhed. Det er vigtigt, at den fortæller det rigtige

Visuel identitet, grafisk identitet, corporate identity. Kært barn har mange navne. Den visuelle identitet understøtter jeres virksomheds eller jeres organisations produkter eller ydelser med et visuelt værdigrundlag. Jeres kunder og interessenter opfanger signalværdien i den visuelle identitet helt uden at tænke over det og uden at forholde sig bevidst til det. Det ensartede grafiske udtryk fortæller meget om virksomheden. Derfor er det vigtigt, at udtrykket fortæller det rigtige. En stærk sammenhængende visuel identitet er essentiel for, at jeres virksomheds fortælling fremstår seriøs, troværdig, kompetent – og som et trygt sted at gøre forretning. Det gælder B2B såvel som B2C.

• Design af logo
• Visitkort, brevlinje m.m.
• Hjemmeside
• Foldere, brochurer, løsblade

• Skilte, bannere og posters
• Annoncering
• Udstillingsmateriale
• Produktdesign

Det handler ikke (nødvendigvis) om, at det skal være ‘pænt’. Det handler om at kende sin målgruppe og om at kommunikere i motiverende og tryghedsskabende øjenhøjde. Den handler om, at virksomheden eller produktet signalerer det, man ønsker at signalere. Det handler om at skabe tryghed  – og det handler om at have en relation til jeres kunder og samarbejdspartnere via det grafiske udtryk i jeres kommunikation.

 

En forudsætning for at vi mennesker kan have en relation til noget som helst er, at vi kan genkende det. Derfor skal der være en ensartethed og en genkendelighed i den visuelle kommunikation.

I min erfaring fungerer branding og markedsføring bedst, når det folder sig ud indenfor nogle kreative rammer, der spiller op til en defineret målgruppe. 

 

En konceptuel platform, hvor man først og fremmest kommunikerer direkte og meningsfuldt i den givne kontekst, og hvor det kreative islæt er med til at understøtte budskabet – og til at pirre og udfordre og skabe de værdi- og følelsesmæssige associationer, som den definerede målgruppe henter sin identitet i – helt eller delvist.

Kontakt Graficus

 

Kontakt mig på telefon 28 87 34 21 – eller via mail på mail@graficus.dk

 

Graficus Kommunikation
v/ René Sørensen
Kaløvej 27
DK-8543 Hornslet

Tlf. 28873421
mail@graficus.dk

Kontakt Graficus